
SEO optimzacija je vedno bolj zahtevna saj se je poslužuje vedno več podjetij, vanjo vlagajo vedno več sredstev in v njej postajajo tudi vedno boljša. Definicija vsebine SEO (Search Engine Optimization) se z razvojem iskalnikov (Google) nenehno spreminja.
SEO optimizacija – Kaj je SEO in koliko se splača vlagati v SEO?
Lahko bi rekli, da je izraz “optimizacija spletnih strani za iskalnike” zastarel, saj je danes edini iskalnik zavoljo katerega se SEO izvaja, Google. Torej je tisto, kar podjetja danes iščejo Google optimizacija. Če ostali iskalniki še vedno štejejo ključne besede na straneh, v naslovih in v besedilu ter prekomerno upoštevajo ključne besede v imenu domene, pa v primeru Google optimizacije ni tako, vsaj ne v tako visoki meri. Google optimizacija pomeni namreč relevantnost, kontekst, izkušnja, …
Kaj je optimizacija spletnih strani za Google
Da bi bolje razumeli, kaj je SEO, si poglejmo kaj Google optimizacija ni.
Google optimizacija ni dodajanje ključnih besed, z namenom, da se te dovolj pogosto pojavljajo v besedilu. Bolj je pomembna kakovost besedila in vsebine, predvsem pa združljivost z meta podatki ter uvrstitvijo. Pomembno je namreč, da uporabniku čimprej podamo podatke ali vsebino, ki jo želi. To je v dveh pogledih, prvi je hitrost nalaganja strani (mobilno) in način, kje in kako v besedilu je podana informacija.
Google nima neke afinitete do strani, smislu, da bi imel eno raje kot drugo. Zunanje povratne povezave so en dejavnik, zakaj se nekatere strani uvrščajo višje, kot druge. Splošno stanje strani, struktura, CTR, hitrost, vsebina, vse predvsem iz vidika uporabnosti strani za mobilne naprave so tisti mikro dejavniki, ki vplivajo na to, zakaj se neka stran, čeprav primerljiva, uvršča višje kot druga.
Kaj je SEO (optimizacija spletnih strani)?
Google optimizacija in google oglaševanje nista povezana. Mnogi mislijo, da je za boljše organske uvrstitve treba uporabljati Google oglase. Temu ni tako, plačani rezultati v nobenem pogledu niso povezani z organskimi.
Kako izvajati SEO najbolj učinkovito
O tem, kako in kaj bi na področju SEO optimizacije lahko napisali knjigo. Za vsako podjetje, ki se v SEO namerava spustiti samostojno, pa le-to lahko dokaj učinkovito in zadovoljivo lahko izvaja zgolj z nekaj pravimi napotki. Poglejmo si navodila, katere SEO metode in procese morate izvajati v podjetju, ali jih najeti, da boste izboljšali uvrstitve svoje strani.
Kako samostojno izvajati SEO najbolj učinkovito?

NE glede na to, ali se boste SEO optimizacije lotili samostojno, ali boste najeli storitve, morate za največji učinek delati oz. urediti 3 področja. To so tehnična “on-site” optimizacija, vdelati vsebinski marketing in pridobivati dobre povezave. Cilji teh procesov so uporabna stran, kakovostna in koristna vsebina ter avtoriteta strani.
Tehnična “on-site” optimizacija
Tehnična “on-site” optimizacija je potrebna zaradi osnovnih ureditev. To je hitrost in uporabnost za mobilne naprave, meta podatki, uskladitev vsebine z iskalnimi izrazi, možnost indeksiranja, … Ti leemnti so pšomembni, ker močno vplivajo na videz oz. izgled strani v rezultatih iskanja ter njeno uporabnost oz. prijaznost uporabniku. Na tem področju je najbolje, da poiščete zunanje izvajalce, SEO strokovnjake, ki vam bodo znali stran pregledati, analizirati in urediti.
Vsebinski marketing
Le pisanje nekih besedil ni dovolj. Za uspešno izvajanje SEO optimizacije za Google mora biti pisanje kakovostno in redno. Časi, ko smo se v SEO svetu ozirali naključne besede so mimo. Danes odgovarjamo na vprašanja, ki jih uporabniki zastavljajo Google iskalniku. Najboljši, najbolj celoviti in hkrati najbolj jasni odgovori t.j. najbolje podane informacije se uvrščajo višje. Uvrstitve na glavne ključne besede pa se dosežejo posledično, ko določeno tematiko v celoti pokrijemo z vsebino, ki jo iščejo uporabniki. To lahko izvajate samostojno, a v kolikor vaša besedila ne bodo kakovostna in dobro usmerjena, tudi uvrstitev ne boste dosegli.
Gradnja povezav
Po eni strani je gradnja povezav najbolj poznano področje optimizacije spletnih strani, po drugi strani pa ravno na tem področju obstaja največ napačnih razumevanj, največ neznank, hkrati pa tudi tveganja. Zato je najboljše vprašanje, kaj sploh so povratne povezave, ki jih morate pridobiti?
Kakšne so dobre povratne povezave?

Odgovor ki ga navaja Google je, da so to povezave, ki bodo pripeljale take uporabnike, ki bodo na vaši strani našli tisto, kar so iskali in konvertirali. Torej pretočnost povezav je tisto, kar šteje. Po drugi bolj tehnični plati so dobre povezave nujno “do-follow” iz avtoritativnih domen (Moz-ova metrika) kot je rtvslo.si, siol.net in podobne. Druga vrsta takih povezav pa so nišne strani, ki niso splošne, novičarske, temveč so avtoritete na določenem področju.
Gradnjo teh povezav lahko izvajate sami, a boste za pridobitev povezav z dobre strani plačali od 500 € dalje, tiste nekoliko slabše pa boste težko ločili med seboj (ali so res dobre), še težje pa jih boste pridobili. Dodajanje povezav v komentarje na forumih nima smisla, saj so bolj ali manj vse “no-follow”. V tem primeru boste največ dosegli, če se obrnete na dobro SEO agencijo, kar sicer ne bo najceneje, bo pa efekt.
Kakšna je cena učinkovite SEO optimizacije?

Cena SEO optimizacije znaša povečini od 200 €/mesec dalje. Za to ceno v Sloveniji dobite nekaj gostujočih člankov (z do-follow poovezavo) mesečno na dokaj dobrih (DA20) domenah. A to ni dovolj. Kot smo že povedali, morate najprej urediti tehnični “on-site” SEO, katerega cena je močno odvisna od tega, kako obsežna in v kakšni meri je urejena vaša spletna stran. V kolikor tako optimizacijo naročite vam večina ponudnikov analizo uredi zastonj, enkratna cena izvedbe pa se začne pri 150 € (za običajne strani), v kolikor pa je stran obsežnejša pa nekoliko več. Ostane še pisanje besedil, ki v kolikor ga izvajate sami ne stane nič, razen časa in energije. V tem primeru je smiselno, da najdete strokovnjaka, ki vam bo naredil SEO strategijo, da boste tako vedeli kaj in kako pisati in da vam mordda članke optimizira, preden jih objavite. V kolikor boste za ta namen najeli pisca besedil, pa se cene za 2-3 članke mesečno začnejo pri cca 150 €. Pisanje SEO besedil pa je lahko dražje (od 200 €/ mesečno) odvisno od strokovnjaka. Če celotno izvajanje SEO optimizacije prepustite zunanjim strokovnjakom, potem boste vsa ta SEO področja imeli urejena od približno 500 € na mesec in več.
Kako je najbolje izvajati SEO optimizacijo?
Iz vidika kakovosti je najbolj smiselno najeti dobro SEO agencijo. A ni vsaka dobra. Najlažje boste našli dobro SEO agencijo tako, da pogledate, kako so uvrščene njihove stranke, ne oni sami. V kolikor boste SEO optimizaciji izvajali delno samostojno (npr. pisanje), se bo tisti, ki bo to v podjetju delal moral naučiti. V tem primeru se splača investirati v dobro izobraževanje.
Povzetek
SEO optimizacije se vsekakor ne splača lotiti napol, ali pa z njo le malo poskusiti, saj ne bo efekta. V kolikor se nameravate spustiti v to področje, naj bo ta odločitev trajna in trdna, izbor strokovnjakov oz. način izvajanja pa skrbno premišljen, sicer bodo sredstva slabo porabljena. Zgolj stalno in kakovostno delo na področju SEO optimizacije bo prineslo rezultate.